BLANDINGSPRODUKTER

Blandingsprodukter finnes blant alle typer ting og fenomener – mat, klær, musikk etc. Når dette er sagt, har man samtidig forutsatt at det finnes rene produkter, hvilket selvfølgelig kan betviles. En undersøkelse av hvem som foretrekker blandinger og hvem som foretrekker det rene, kan muligens gi opphav til en vel så adekvat sosiologi som utgangspunkt i kjønn, inntekt, utdannelsesnivå etc. For er det ikke en ganske klart avgrenset gruppe mennesker som spiser pølser, kjører stasjonsvogn, spiller ”Classics by James Last”, bruker ergonomiske sko, leser sosialrealistiske romaner og anbringer sovesofa i bilen. Og er det ikke en like klart avgrenset gruppe som foretrekker å se hva de spiser, som har sportsbil − eller ihvertfall ikke combi-coupé − i garasjen, som lytter til originalfremført musikk, som skiller mellom spasersko og joggesko og holder seg med både Chesterfield og tilstrekkelig bred seng?

Advertisements
  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: